Onze verbeteraanpak
We beginnen onze opdrachten met een scan van de huidige situatie en het inventariseren van de gewenste verbeteringen. Dit doen we natuurlijk in nauwe samenwerking met u. In een plan van aanpak stemmen wij de inhoud van project control, procesinrichting, inrichting van software en communicatie optimaal op elkaar af. Daarna gaan we aan de slag om de veranderingen te implementeren.
We helpen u valkuilen te vermijden. Bij het inrichten van stuurinformatie op de juiste manier rekening houden met de project management methodiek is bijvoorbeeld vaak een aandachtspunt. Een Agile aanpak vraagt andere financiële rapportages dan Prince 2.
Een andere uitdaging is het onderhouden van goede relaties met andere teams binnen Finance en met projectmanagement. Finance & control is gericht op standaardisatie binnen de planning en control cyclus terwijl een project juist vrijheid en flexibiliteit nodig heeft. Een goede project controller is de verbindende schakel tussen de verschillende werelden.
Meer weten over hoe we u kunnen helpen meer grip op uw projecten te krijgen? Neem contact met ons op.